دسته‌بندی نشده

به دنبال جدی تر شدن بحث کریپتو در جهان؛ کشورها به فکر بهبود قوانین رمزارزها

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
مهرداد فرامهر

برزیل، تایلند و کره جنوبی در حال تلاش برای تعیین مقررات در مورد ارزهای دیجیتال و متاورس هستند. در این بین، رشد مشاغل ایالات متحده در ماه گذشته نیز اندکی کاهش یافت.

گزارش های اخیر نشان می دهد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار برزیل در حال کار بر روی تعریف مجدد دارایی های مجازی است زیرا قصد دارد نقش خود را در قانونگذاری آنها تغییر دهد.

از سال ۲۰۱۵، قانونگذاران برزیلی سخت کار کرده اند تا یک چارچوب نظارتی بر ارزهای دیجیتال ایجاد کنند. در آوریل امسال، مجلس سنای برزیل لایحه نهایی را تصویب کرد که پس از چند بازنگری از سمت کنگره، با امضای رئیس جمهور به قانون تبدیل خواهد شد.

با این حال، طبق گفته کمیسیون بورس و اوراق بهادار، این لایحه توکن ها را به عنوان اوراق بهادار یا دارایی های دیجیتال در نظر نمی گیرد. به این ترتیب، توکن ها تحت مقررات سازمان دیده بان قرار نمی گیرند. یکی از نمایندگان SEC برزیل اخیراً اظهار نظر کرده است:

لایحه مذکور نیاز به بهبودهای خاصی دارد، از جمله تعریف دارایی‌های مجازی، الزامات مجوز قبلی، و تأیید ترکیب‌های تجاری در نقش‌های اضافی با کمیسیون تجارت فدرال برزیل.

کره جنوبی تلاش ها را برای قانونگذاری متاورس تشدید می کند

بر اساس برخی گزارش‌های منتشر شده در ۱ سپتامبر، یکی از اعضای مجلس ملی کره جنوبی، هیو یون آه، برای حمایت از وب ۳، تصویب ارتقای صنعت متاورس را پیشنهاد کرد.

کره جنوبی در توسعه متاورس کاملاً فعال بوده است. در واقع، آنها نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار برای توسعه متاورس بومی سرمایه گذاری کردند. در لایحه جدید پیشنهادی، کمیته بررسی سیاست متاورس وظیفه بررسی سیاست‌های ترویج توسعه متاورس در کره جنوبی را بر عهده خواهد داشت. این لایحه همچنین مشوق هایی را برای شرکت هایی که به استفاده از متاورس روی می آورند نشان می دهد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند دستورالعمل های تبلیغات کریپتویی را تشدید می کند

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند در حال برنامه ریزی برای تشدید قوانین تبلیغاتی در مورد پروژه های ارز دیجیتال است. بر اساس گزارش ها،  SEC در نظر دارد از ماه اکتبر از قوانین سختگیرانه تری استفاده کند.

دفتر کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) از بازنگری در مقررات تبلیغاتی فعالان تجاری دارایی های دیجیتال خبر داد. برای افزایش کارایی در نظارت بر تبلیغات کسب و کار به منظور شفاف و مناسب بودن، مطابق با مقررات نظارتی خارجی و افزایش حمایت از معامله‌گران دارایی‌های دیجیتال از تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۲۲ و برای تبلیغاتی که قبل از تاریخ لازم‌الاجرا شدن اعلام می‌شوند، باید ظرف ۳۰ روز از تاریخ لازم‌الاجرا شدن اعلان تجدید نظر شود تا مطابق با نیاز باشد.

پروژه‌های کریپتو در حال حاضر از طریق کانال‌های زیادی تبلیغ می شوند و مشکلات زیادی از جمله عدم هشدار خطر را به وجود می آورند. سیاست های بهبود یافته به محافظت از سرمایه گذاران کمک خواهد کرد.

رشد شغلی ایالات متحده در ماه گذشته کند شد

بر اساس گزارش های اخیر، در ماه آگوست حدود ۳۱۵ هزار شغل در ایالات متحده ایجاد شده است. با این حال، این مطالعه نشان می دهد که این رشد اندکی بیشتر از رشد مورد انتظار بود.

اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند در مرداد ماه ۳۰۰ هزار شغل جدید ایجاد شود. در حالی که این مقدار کمی بیشتر از حد انتظار است، اما نسبت به تعداد مشاغل ایجاد شده در تیرماه که حدود ۵۲۸ هزار شغل بود، کاهش یافته است.

وزارت کار اخیراً داده‌هایی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد پس از از دست رفتن بیش از ۲۲ میلیون شغل در همه‌گیری کووید، اندکی بازگشت وجود داشته است. با این حال، در حالی که مشاغل افزایش یافت، نرخ بیکاری از ۳.۵ درصد به ۳.۷ درصد افزایش یافت که نشان می دهد بسیاری از شرکت های بزرگ می توانند بر کارگران فشار وارد کنند. همچنین دستمزدها ۰.۳ درصد افزایش یافته است.

برخی استدلال می کنند که این می تواند نشانه ای باشد که سیاست های کنترل بهره تعیین شده توسط فدرال رزرو شروع به تأثیرگذاری کرده است. با این حال، فدرال رزرو برای کنترل تورم به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد. باب یاچینو، استراتژیست ارشد در Path Trading Partners، اخیراً گفت: “بدیهی است که ما در حال بررسی این موضوع هستیم که چگونه فدرال رزرو ممکن است عملکرد واکنش خود را بر اساس این عدد تغییر دهد یا نه.” احتمال زیادی وجود دارد که فدرال رزرو در جلسه بعدی خود ۷۵ امتیاز پایه افزایش دهد.

ارزش بازار رمزارزها هنوز به ۱ تریلیون دلار نرسیده، از این رو زمستان کریپتو همچنان ادامه دارد

این هفته، بازار کریپتو نتوانست به مرز ۱ تریلیون دلار برسد. افت قیمت ثابت در کوین برتر وجود داشته است. ارزش بازار کریپتو در روز دوشنبه فقط حدود ۹۵۹ میلیارد دلار بود اما در پایان هفته به ۹۷۹ میلیارد دلار افزایش یافت. در بیشتر اوقات هفته، ارزش بیت کوین بین ۱۹ تا ۲۰.۵ هزار دلار در نوسان بود. اتریوم ارزش خود را افزایش داد و هفته را با ۱.۴۵ هزار دلار شروع کرد و با ۱.۵۷ هزار دلار به پایان رسید. با ادامه زمستان کریپتو، بسیاری از سرمایه گذاران انتظار دارند که ادغام اتریوم جدید بازارها را صعودی کند.

منبع: اقتصادآنلاین

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا