دسته‌بندی نشده

اپلای برد؛ استارتاپ ایرانی در کانادا ۲ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

به گزارش پایگاه اقتصاد الکترونیکی به نقل از ایرنا گروهی فارغ‌التحصیلان دانشگاه شیراز در کانادا استارتاپی راه‌اندازی کردند که در حال حاضر ارزش آن ۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود،

«اپلای برد» استارتاپی است که با هدف در دسترس قراردادن آموزش برای دانشجویان سراسر دنیا تاسیس شده و اکنون به موفقیت‌های بزرگی رسیده است.

ارزش «اپلای برد» استارتاپی ایرانی در کانادا ۱۰۰ میلیون دلار کانادا حمایت مالی به خود جذب کرد و با این اتفاق ارزش آن ۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

زمانی که ارزش بازار شرکت‌های خصوصی در کانادا به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد، گفته می‌شود این شرکت‌ها به وضعیت یونیکورن  « UNICORN» رسیده‌اند،  وضعیتی بسیار مناسب،  حال اپلای برد با ارزش دو میلیارد دلاری خود به این وضعیت رسیده است.

اپلای برد با ایجاد یک پلتفرم بر پایه هوش مصنوعی کمک می‌کند تا دانشجویان بین المللی برای تکمیل تحصیلات پس از دوره متوسطه خود در خارج از کشور اقدام کنند.

مارتین بصیری موسس و مدیر عامل «اپلای برد» در این باره گفت: اپلای برد در دو سال گذشته شاهد رشد مداوم بودف به گونه ای که رشد ۱۲۰۰۰ درصدی را در سال ۲۰۱۹ داشت.

وی افزود: از رسیدن به وضعیت  «UNICORN» هیجان زده‌ایم زیرا پول برای ما منبعی برای استخدام افراد بیشتر است. ما می‌توانیم به افراد بیشتری کمک کنیم و از تمام منابع برای انجام این کار بهره مند شویم.

مدیر عامل اپلای برد یادآور شد: در حال حاضر این استارتاپ پنج ساله، با بیش از هزار و ۲۰۰ موسسه آموزشی و ۴ هزار شریک استخدامی در سراسر جهان کار می‌کند و ادعا می‌کند که به طور مستقیم به بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز کمک کرده است، جذب ۱۰۰ میلیون دلار توسط این استارتاپ در کمتر از یک سال از زمانی که اعلام کرد ارزش ۵۵ میلیون دلاری دارد، رخ داده است.

بصیری خاطرنشان کرد: اپلای برد به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند تا برای تحصیلات پس از دوره متوسطه در آمریکای شمالی و انگلستان درخواست کنند، از آنجا که دانشجویان بین المللی حدود ۲۰ درصد از کل دانشجویان دانشجویی در کانادا را تشکیل می‌دهند، پس این پلتفرم به یک منبع درآمد فزاینده و مهم برای دانشگاه‌ها تبدیل شد.

وی افزود: تحقیقات نشان داده که ۹۰ درصد دانشجویان بین المللی قصد ایجاد تغییر در تحصیلات بین المللی خود را ندارند.

وی  به اهمیت نقدینگی که دانشجویان بین المللی برای مؤسسات پس از تحصیلات دوران متوسطه تامین می کنند، اشاره کرد و گفت: متناسب با نیازهای دانشجویی، دانشگاه‌ها تمایل به تنوع دارند که این اقدام برای رفع نیازهای مالی است.

مدیر عامل اپلای برد ادامه داد: برای رفع چالش‌های دانشجویان و دانشگاه‌ها، اپلای برد اخیراً با نهادهای دولتی و دانشگاه‌ها همکاری کرده است تا دانشجویان بین المللی جهت تامین مالی تحصیلات دچار مشکل نشوند،  بدین طریق که دولت اکنون محدودیت‌ها را حذف کرده و به دانشجویان بین المللی اجازه می‌دهد ۲۰ ساعت در هفته کار کنند، در حالی که کلاس‌ها بصورت آنلاین در حال برگزاری هستند.

بصیری بیان کرد: فعالیت آنلاین دانشگاه‌ها به آنها انعطاف پذیری زیادی در ارایه برنامه‌ها می‌دهد تا در آینده برنامه‌ها را به صورت آفلاین و آنلاین یا ترکیبی ارائه دهند، اپلای برد قصد توسعه تیم خود را دارد و به سرعت نیز در حال گسترش است،  از می ۲۰۱۹ تیم این استارتاپ به حدود ۴۰۰ نفر افزایش یافت، این استارتاپ در ۲۰ کشور فعالیت می‌کند و حدود ۳۰۰ کارمند در خارج از دفتر مرکزی‌اش مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: با استفاده از این دور آخرین تامین مالی قصد داریم، حداقل ۱۰۰ کارمند دیگر را به خدمت بگیریم، در حال حاضر اکثر این موقعیتهای شغلی باز است،  این استارتاپ به دلیل تجربه شخصی من و برادرم فعالیت خود را آغاز کرد و خوشحالیم که می توانیم از افراد بیشتری حمایت کنیم تا بتوانند آموزش خوبی کسب کنند.

مدیر عامل اپلای برد تصریح کرد: کمپین ما ایجاد آینده ای بهتر برای مردم است،  هدف  اپلای برد در دسترس قرار دادن آموزش برای دانشجویان در سراسر جهان است و احساس می کند که برای کمک به بخش استخدام بین المللی در مدت شیوع کرونا موقعیت خوبی دارد.

محتوی‌های درج شده استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی:

۲۰ هزار شرکت دانش‌بنیان تا سال ۱۴۰۴ ایجاد می شود
استارت‌آپ‌ها متحول می‌شوند؟
راه‌های نجات استارت‌آپ‌ها از کرونا
آیا استارت‌آپ‌ها از بحران کرونا نجات می‌یابند؟
جزئیات تاثیر منفی و مثبت کرونا روی استارت آپ ها
بزرگترین مرکز داده در پارک پردیس ایجاد می‌شود/تلاش برای رفع مشکلات شبکه شاد
ایجاد سامانه‌های نوآوری برای حمایت از ایده‌های اقتصاد دیجتیال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا