حکمرانی و فناوری

امکان بررسی مسائل فناوری اطلاعات با تشکیل کمیسیون ویژه در مجلس فراهم می‌شود

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

مدیر عامل شرکت فناپ تلکام گفت: تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال در مجلس شورای اسلامی می‌تواند امکان بررسی مسائل مربوط به فناوری را به صورت مستقل فراهم کند.

صابر فیضی، مدیر عامل شرکت فناپ تلکام در گفت و گو با خبرنگار علمی ‌و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: شاید قبلاً حرف زدن درباره اقتصاد دیجیتال کار سختی بود اما وقتی مساله کرونا در سطح جهان رخ داد، اهمیت اقتصاد دیجیتال، ارتباطات و شبکه‌های مجازی برای همه روشن شد.

وی افزود: اگر ما در مجلس نتوانیم کمیسیونی داشته باشیم که همانند دولت یا شورای عالی فضای مجازی مسائل را پیگیری کند، در زمینه قانون‌گذاری مشکل خواهیم داشت.

فیضی مدیر عامل شرکت فناپ تلکام با اشاره به امضای نامه پیشنهادی برای تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: از قبل نیز مسائل ارتباطات در کمیسیون صنایع مطرح و مورد بحث قرار می گرفت. اما بیشتر مباحث این کمیسیون به تولید فیزیکی و معادن اختصاص می‌یافت و مسائل ارتباطات در حاشیه قرار می‌گرفت.

*تشکیل کمیسیون فناوری در مجلس امکان بررسی مستقل مسائل مربوط به فناوری را فراهم می کند

وی تاکید کرد: اگر کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال بتواند تشکیل شود، امکان بررسی مسائل مربوط به فناوری به صورت مستقل فراهم می‌شود.

به گفته وی، با تشکیل این کمیسیون، مجلس شورای اسلامی می‌تواند نسبت به تمام مسائل ویژه اقتصاد دیجیتال بیشتر اندیشه کند و قوانین را به موقع وضع کند. البته قوانین و مقرراتی مصوب شده است اما تشکیل این کمیسیون می‌تواند نظارت‌ها را برای اجرای قوانین بیشتر کند.

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا