دسته‌بندی نشده

استراتژی های بازاریابی برای دوران رکود

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : جد مورلی – کارشناس بازاریابی   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

وقتی اوضاع دنیای کسب و کار به هم می ریزد، بازاریابی معمولا اولین بخشی است که قربانی شرایط تازه خواهد شد. برندها به سادگی هرچه تمام تر در شرایط رکود وضعیت بازاریابی شان را تغییر داده و به دنبال کاهش سطح فعالیت شان در بازار می روند. نکته مهم اینکه شما برای بهبود اوضاع تان در عرصه کسب و کار باید به طور مداوم اقدام به استفاده از شرایط متنوع نمایید و بازاریابی می تواند ویترین برندتان باشد. 

کنار گذاشتن بازاریابی به عنوان یکی از ابزارهای مهم در عرصه کسب و کار می تواند همیشه اوضاع شما را تغییر داده و سطح فعالیت تان را کاهش دهد. در این شرایط به طور معمول شما دیگر توانایی جلب نظر مشتریان تازه را نخواهید داشت. به علاوه، مشتریان قدیمی تان نیز یک به یک از کنار شما خواهند گذشت. چنین امری می تواند اوضاع را برای شما بی نهایت سخت تر از هر زمان دیگری سازد. درست به همین دلیل توصیه ما در این مقاله تلاش برای ادامه روند بازاریابی حتی در شرایط رکود است. در ادامه برخی از روش ها برای طراحی استراتژی بازاریابی در شرایط رکود را مرور خواهیم کرد. 

تمرکز بر روی تجربه مشتریان

وقتی شما بودجه اندکی برای بازاریابی دارید، تجربه مشتریان اهمیت بسیار زیادی در عرصه کسب و کار پیدا می کند. شما در هر صورت باید شیوه ای برای جلب نظر مشتریان به برندتان داشته باشید. یکی از این شیوه های مناسب و ارزان قیمت تمرکز بر روی بهبود تجربه مشتریان است. اگر شما به خوبی توانایی ایجاد تنوع در عرضه محصولات تان را داشته باشید، می توانید به خوبی این امر را مدیریت کرده و اوضاع تان نیز بهبود پیدا می کند. 

مشتریانی که تجربه خوبی از برند شما کسب می کنند، به طور معمول محصولات و برندتان را به دیگران نیز پیشنهاد می دهند. در این صورت شما دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی دیگران نداشته و می توانید به سادگی هرچه تمام تر اوضاع تان را بهبود بخشید. یادتان باشد در دنیای امروز برخی از برندها علی رغم سرمایه گذاری هنگفت بر روی حوزه بازاریابی هرگز به تجربه مشتریان توجه نشان نمی دهند. درست به همین خاطر هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان ندارند. 

افزایش نرخ تبدیل با ایمیل های خودکار

اتوماسیون به شما کمک زیادی در زمینه کاهش هزینه های بازاریابی خواهد کرد. این امر می تواند برای شما به مثابه یکی از ایده های بسیار مناسب در عرصه کسب و کار محسوب شود. در دنیای امروز برخی از برندها برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مشتریان نیاز به استفاده از ایمیل مارکتینگ دارند. مشکل اساسی در این بین هزینه های بالای ارسال ایمیل برای مشتریان است. استفاده از اتوماسیون در چنین شرایطی اوضاع شما را به خوبی مدیریت کرده و فرصت تاثیرگذاری بهینه بر روی مشتریان را به شما خواهد داد. به این ترتیب شما می توانید وضعیت تان را به طور چشمگیری بهبود بخشیده و کارتان در این میان نیز ساده تر خواهد شد. 

اتوماسیون بسیاری از مشکلات برندها در عرصه کسب و کار را به سادگی هرچه تمام تر کاهش داده است. درست به همین دلیل اگر شما مشکلات زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان دارید، می توانید به سادگی از این ابزار برای افزایش میزان بازگشت سرمایه تان سود ببرید، در غیر این صورت شاید روز به روز اوضاع بازاریابی تان بدتر شود. 

تحلیل عملکرد رقبا

تحلیل عملکرد رقبا می تواند یکی از استراتژی های بسیار مناسب و تاثیرگذار برای برندها محسوب شود. این امر به شما برای توسعه وضعیت کاری تان کمک شایانی کرده و اوضاع تان در بازار را نیز بهینه سازی خواهد کرد. یادتان نرود در دنیای کسب و کار بسیاری از برندها به دنبال الگوبرداری از روی دست همدیگر هستند. در این میان شما نیز می توانید با استفاده از شیوه های حرفه ای و درست اقدام به الگوبرداری از روی دست رقبای تان کنید. به این ترتیب شیوه های بازاریابی ارزان قیمت بدون صرف هزینه های گزاف به دست تان خواهد رسید. یادتان باشد در دنیای کسب و کار همیشه جا برای استفاده از ایده های ارزان قیمت هست. پس شما باید خودتان را در این شرایط به خوبی با شرایط تازه انطباق داده و عملکرد رقبا را نیز در یاد داشته باشید.

منبع: فرصت‌امروز

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا