سلامت و پزشکی هوشمندگوشی هوشمند

اختراع اپل برای سلفی گروهی با رعایت فاصله اجتماعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

اپل اختراع جدیدی را به ثبت رسانده که به موجب آن تهیه عکس های سلفی گروهی با رعایت فاصله اجتماعی و بدون نگرانی از ابتلا به کرونا ممکن می شود.

تهیه عکس های سلفی گروهی در شرایط شیوع ویروس کرونا کار صحیحی نیست، زیرا ممکن است موجب انتقال این ویروس از فردی به فرد دیگر شود. اما اپل اختراع جدیدی را به ثبت رسانده که تهیه عکس های سلفی گروهی را با حفظ فاصله لازم ممکن می کند.

با استفاده از این اختراع، نرم افزاری خاص بر روی مدل های آتی گوشی آیفون نصب می شود که افرادی را که در پشت سر عکاس هستند به طور خودکار شناسایی کرده و قاب دوربین را به گونه ای تنظیم می کند که همه این افراد در تصویر جای بگیرند.

این اختراع تهیه ویدئوهای سلفی و پخش زنده را نیز با استفاده از دوربین های جلوی گوشی ها تسهیل می کند و مشارکت کنندگان می توانند با ویرایش تصاویر موقعیت خود را در کادر تغییر داده و به عقب یا جلو منتقل کنند.

البته اختراع یادشده توسط اپل در جولای سال ۲۰۱۸ و قبل از شیوع ویروس کرونا ثبت شده است و هنوز مشخص نیست آیا اپل برنامه ای برای استفاده از آن در تولیدات آتی خود دارد یا خیر. ممکن است شیوع ویروس کرونا موجب شود تا اپل مدل بعدی آیفون را به این ابزار تازه مجهز کند.

فارس به نقل از انگجت،

محتوی دیگر از کاربرد فناوری هوشمند در سلامتی و پزشکی هوشمند:

زنجیره سلامت دیجیتال کامل می‌شود/دریافت خدمات درمانی با سرعت بالا
اپلیکیشنی برای تشخیص بیماری‌های مغز و اعصاب
برنامه ضدکرونای انگلیس در مورد مناطق آلوده هشدار می دهد
هواوی برنامه اختصاصی ردیابی کرونا می‌سازد
چالشی خلاقانه برای طراحی بازی‌های ‌شناختی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا