دسته‌بندی نشده

آزمایش روبل دیجیتال در یکی از بانک های روسیه

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
مهرداد فرامهر

یک بانک روسی که یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های این کشور از نظر دارایی است، یک آزمایش موفقیت‌آمیز را با تراکنش‌های روبل دیجیتالی که از طریق اپلیکیشن موبایل پردازش می‌شوند، انجام داده است. بانک دولتی Promsvyazbank یکی از موسساتی بود که در اوایل سال جاری در ارتباط با اقدامات مسکو علیه اوکراین تحت تحریم های غرب قرار گرفت.

Promsvyazbank (PSB) یکی از اولین وام دهندگان روسی است که به آزمایشات ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)  صادر شده توسط بانک روسیه می پیوندد. بر اساس گزارشی از پایگاه خبری تجاری پلاس ژورنال، این بانک به تازگی تراکنش های روبل دیجیتال را از طریق اپلیکیشن خود برای دستگاه های تلفن همراه آزمایش کرده است.

برای انجام عملیات، شرکت کنندگان باید در برنامه ثبت نام و یک کیف پول دیجیتال راه اندازی می کردند. سپس با استفاده از حساب خود، آنها قادر بودند پول بانکی الکترونیکی معمولی را با روبل دیجیتال مبادله کنند و پول نقد دیجیتال را به سایر مشتریان بانک و همچنین سایر بانک هایی که در پروژه آزمایشی شرکت می کنند، انتقال دهند.

تمامی اطلاعات مربوط به تراکنش‌های انجام شده توسط پلتفرم روبل دیجیتالی که توسط بانک مرکزی روسیه (CBDC)  اداره می‌شود، ارائه شده است و بلافاصله روی موجودی کیف پول دیجیتال کاربران در اپلیکیشن گوشی هوشمند منعکس شده است. نمونه اولیه این پلتفرم در اواخر سال گذشته توسط مقامات مالی راه اندازی شد.

PSB یکی از اولین بانک هایی است که فناوری ساده و قابل فهمی را برای انجام تراکنش با روبل دیجیتال در اپلیکیشن موبایل پیاده کرده و آن را با موفقیت آزمایش کرده است. الکساندر چرنوشچکین که معاون ارشد رئیس‌جمهور و همچنین رئیس واحد تجارت دیجیتال بانک است، گفت: ما پتانسیل زیادی را در این ابزار می‌بینیم که انتظار داریم به یک استاندارد تسویه حساب جدید در اقتصاد روسیه تبدیل شود.

این مدیر ارشد اجرایی اضافه کرد که آزمایش موفقیت آمیز پایه و اساس عملیات آینده با روبل دیجیتال را ایجاد می کند و فرصت های جدیدی را برای عموم و شرکت های روسیه ایجاد می کند. او توضیح داد که نقل و انتقالات مطمئن و ایمن در ارز دیجیتال در دسترس مردم خواهد بود، در حالی که دولت ابزارهای اضافی برای مدیریت پرداخت های بودجه و پرداخت های اجتماعی هدفمند خواهد داشت.

چرنوشچکین افزود: فناوری تسویه حساب جدید به کسب و کارها کمک می کند تا مسئله خودکارسازی تمام پرداخت ها و فرآیندهای تجاری داخلی را حل کنند. بانک روسیه مسئول ذخیره سازی و حسابداری در اکوسیستم روبل دیجیتال است و مقامات  بانک مرکزی روسیه (CBR) ادعا می کنند که تمام پرداخت ها و تراکنش ها منوط به رمزگذاری و سایر اقدامات برای جلوگیری از تقلب هستند.

ده ها موسسه اعتباری پس از اینکه سیستم های آنها برای اتصال به پلتفرم CBDC آماده شد تصمیم گرفته اند به آزمایش روبل دیجیتال بپیوندند. تابستان گذشته، روسیه برنامه زمان بندی پروژه را با هدف راه اندازی کامل ارز دیجیتال خود در سال ۲۰۲۴ تسریع کرد.

Promsvyazbank در بین ۱۰ بانک برتر روسیه از نظر دارایی و سپرده قرار دارد. زمانی یک بانک خصوصی متعلق به الیگارش‌های روسی، برادران دیمیتری و الکسی آنانیف بود که در سال ۲۰۱۸ توسط دولت روسیه ملی شد و از آن زمان به عنوان بانک حامی صنعت دفاعی روسیه شناخته می شود. این بانک هدف تحریم های اعمال شده به دلیل مداخله نظامی روسیه در اوکراین قرار گرفته است.

منبع: اقتصادآنلاین

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا