حکمرانی و فناوری

۳۷ هزار شکایت از وضعیت ارتباطی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

تازه‌ترین گزارش سامانه ۱۹۵ نشان می‌دهد، کاربران در دو ماه نخست امسال بیش از ۳۷هزار شکایت از وضعیت ارتباطی کشور به ثبت رسانده‌اند که به ۲۸هزار شکایت رسیدگی شده و خاتمه یافته است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای شفاف شدن رسیدگی به مشکلات مخابراتی، اینترنتی و مسائلی از این دست سامانه‌ ۱۹۵ را طراحی کرد. سامانه‌ای که تقریبا یک سال است که پر قدرت‌تر از گذشته کار خود را آغاز کرده و به خوبی برای کاربران شناخته شده است. در گذشته این سامانه از طریق ورود به سایت ۱۹۵ در دسترس بود، اما اکنون این سامانه به طور آنلاین در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور قابل بازدید است و کاربران می‌توانند آمار لحظه به لحظه را دریافت کنند.

آخرین آمار سامانه برخط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور نشان می‌دهد که از ۳۷ هزار شکایتی که در دو ماه نخست امسال در سامانه ۱۹۵ توسط کاربران به ثبت رسیده است، بیش از ۲۳هزار شکایت مربوط به وضعیت اینترنت کشور است و تا الان به بیش از ۱۸هزار شکایت نیز رسیدگی شده است. 

آمار نشان می‌دهد شکایت در خصوص تلفن همراه، به عدد هفت هزار رسیده است که بر اساس آمار، به بیش از پنج هزار شکایت رسیدگی شده است. نزدیک به پنج هزار شکایت نیز در حوزه تلفن ثابت به ثبت رسیده که سه هزار شکایت مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است.

کاربران سرویس‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت https://۱۹۵.cra.ir، تماس با تلفن گویای ۱۹۵ و یا صندوق پستی ۱۹۵-۱۶۳۱۵، شکایت‌های خود را از سرویس های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.

کاربران می‌توانند با مراجعه مجدد به این سامانه و انتخاب گزینه پیگیری شکایت و وارد کردن کد پیگیری از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند.

همچنین مشترکان در این سامانه می‌توانند شکایت‌های سایر مشترکان در حوزه‌های مختلف ICT را مشاهده کنند و یا در صورت مستندات شامل تصویر، صوت و … آن را ضمیمه کنند.

ایرنا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا