دسته‌بندی نشده

کارمندان کدام شرکت‌های فناوری به دورکاری طولانی رفتند؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

بسیاری از شرکت‌های فناوری بزرگ در پی شیوع ویروس کرونا کارمندانشان را به دورکاری فرستادند و بسیاری از آنها هیچ برنامه فوری برای بازگرداندن کارمندانشان به دفاتر کار ندارند.

به دنبال شیوع پاندمی ویروس کرونا، بیش از نیمی از آمریکاییها خواهان دورکاری هستند؛ در حالی که دو سوم شرکتها ممکن است سیاستهای فعلی کار از خانه را دائمی کنند.

بیزنس اینسایدر در گزارشی به بررسی شرکت‌هایی پرداخته که دورکاری کارمندان را به عنوان یک استراتژی کسب و کار بلندمدت معرفی کرده اند. این شرکتها عبارتند از:

۱- شرکت خرده فروشی REI

شرکت خرده فروشی REI اعلام کرد کمپ هشت هکتاری بلااستفاده خود در بل ویوی واشنگتن را به فروش می رساند. اریک آرتس، مدیرعامل این شرکت در بیانیه ۱۲ اوت خود اعلام کرد REI به دورکاری به عنوان یک مدل پشتیبانی شده و عادی برای کارمندانش تکیه خواهد کرد.

۲- اوبر

شرکت تاکسی آنلاین اوبر در چهارم اوت به کارمندانش اعلام کرد می توانند تا ژوئن سال ۲۰۲۱ به کار از خانه ادامه دهند. کارمندان اوبر ۵۰۰ دلار حمایت مالی برای دایر کردن دفتر خانگی خود دریافت خواهند کرد.

۳- مایکروسافت

مایکروسافت که در ردموند واشنگتن مستقر است قصد دارد بازگشایی دفاتر خود را در ژوئن سال ۲۰۲۱ آغاز کند. این شرکت پیش از این قصد دارد دفاترش را در اکتبر بازگشایی کند.

۴- زیلو

ریچ بارتون، مدیرعامل شرکت پایگاه داده املاک آنلاین آمریکایی زیلو در آوریل اعلام کرد قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۰ به دورکاری کارمندانش ادامه دهد. این شرکت از آن زمان دورکاری را به مدت نامحدود تمدید کرده است. زیلو در ۲۹ ژوییه اعلام کرد به کارمندانش اجازه می دهد به طور دائمی به دورکاری بپردازند.

۵- گوگل

این غول اینترنتی ابتدا اعلام کرد کارمندانش در منطقه سانفرانسیسکو بی در ششم ژوییه سال ۲۰۲۰ به سرکار برمی گردند اما سپس این تاریخ را تا سپتامبر عقب انداخت. اکنون گوگل سیاست دورکاری کارمندانش را تا ژوئن سال ۲۰۲۱ تمدید کرده است.

۶- رویترز

سازمان خبری بین المللی رویترز به کارمندانش اعلام کرد می توانند تا ژانویه سال ۲۰۲۱ از خانه به دورکاری بپردازند.

۷- توییتر

شبکه اجتماعی توییتر که در سانفرانسیسکو مستقر است در ماه مه به کارمندانش اعلام کرد که می توانند به طور نامحدود دورکاری کنند. این شرکت سفرهای کاری و برگزاری رویدادهای مرسوم را تا پایان سال ۲۰۲۰ معلق کرد.

۸- اسکوئر

شرکت خدمات مالی اسکوئر که توسط جک دورسی، مدیرعامل توییتر اداره می شود، سیاست مشابهی را به کار بسته و به کارمندانش اجازه خواهند داد به مدت نامحدود و حتی پس از بازگشایی دفاتر دورکاری کنند.

۹- فیس بوک

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شبکه اجتماعی فیس بوک در اواخر ماه مه به کارمندانش اعلام کرد بسیاری از آنها می توانند به مدت نامحدود به کار از خانه بپردازند و قصد دارد دورکاری کارمندانش را تا پایان سال ۲۰۲۰ ادامه دهد.

۱۰- سلزفورس

شرکت نرم افزاری مبتنی بر ابر آمریکایی سلزفورس در ماه مه اعلام کرد که به همه کارمندانش گزینه دورکاری تا پایان سال ۲۰۲۰ را فراهم کرده است اگرچه ۱۶۰ مقر این شرکت در سراسر جهان برنامه بازگشایی متفاوتی دارند.

۱۱- آمازون

فروشگاه اینترنتی آمازون به کارمندانش اجازه داده است تا هشتم ژانویه سال ۲۰۲۱ به دورکاری بپردازند.

۱۲- اسپاتیفای

پلتفرم پخش موسیقی، پادکست و ویدیو به کارمندانش در سراسر جهان اعلام کرد می توانند تا سال ۲۰۲۱ به دورکاری بپردازند. هر دفتری بر اساس دستورالعملهای دولتی شهر به شهر گشوده خواهد شد.

۱۳- هیتاچی

غول الکترونیکی ژاپنی هیتاچی همچنین به کارمندانش اجازه داد در بحبوحه شیوع ویروس کرونا از خانه به انجام وظایفشان بپردازند و متعهد شد ۷۰ درصد از کارمندانش به طور دائمی از خانه کار کنند.

۱۴- کوین بیس

شرکت صرافی ارز دیجیتال کوین بیس که در منطقه خلیج سانفرانسیسکو قرار دارد، دورکاری را به یک گزینه دائمی تبدیل خواهد کرد. برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس در ماه مه اعلام کرد که این شرکت فضای دفتر را به کسانی که تمایل داشته باشند پس از قرنطینه عرضه خواهد کرد اما اکثر وظایف کاری در این شرکت دورکار خواهند ماند.

۱۵- مسترکارت

شرکت مسترکارت قصد دارد بازگشت رسمی به دفتر کار را به این زودی اجرایی کند و در ماه مه اعلام کرد کارمندانش می توانند تا زمانی که مشکلی برای بازگشت وجود نداشته باشد، به دورکاری ادامه دهند.

۱۶- نیلسن

شرکت تحقیقاتی نیلسن قصد دارد دفاتر نیویورک سیتی خود را به فضاهای دیدار برای کارمندانی تبدیل کند که حتی پس از پایان پاندمی همچنان به دورکاری ادامه می دهند.

۱۷- نیشن واید اینشورنس

شرکت بیمه نیشن واید اینشورنس در ماه مه بدنبال شیوع ویروس کرونا اعلام کرد قصد دارد شمار دفاتر خود را از ۲۰ به چهار دفتر کاهش دهد. اکثر کارمندان این شرکت به طور دائمی به دورکاری خواهند پرداخت.

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا