بیشک تمام مدیران و صاحبان کسبوکارهای نوپا به سودآوری در استارتاپ خود میاندیشند. اما برای نتیجه دادن استارتاپ و رسیدن به سوددهی فقط ایده کافی نیست. یکی از بهترین راهها برای رسیدن به موفقیت در این زمینه بازاریابی و تبلیغات با استفاده از اینستاگرام است.
سودآوری در استارتاپ، قطعاً آرزوی تمام افرادی است که اقدام به راهاندازی یک کسب و کار نوپا کردهاند و یا اینکه میخواهند در آیندهای نزدیک صاحب یک استارتاپ موفق باشند. برای نتیجه دادن استارتاپ و رسیدن به سوددهی فقط ایده کافی نیست.
نکتهی مهم این است که بدانید چگونه استارتاپ خود را به مرحلهی کسب درآمد برسانید. در غیر این صورت، ایدهای که در سر دارید (حتی اگر یک ایدهی خوب و ناب هم باشد) به ثمر نخواهد رسید و با شکست مواجه خواهد شد. قبل از هر چیزی لازم است که از دانش فنی و تخصصی خوبی برای پیادهسازی ایده برخوردار باشید و با مفهوم تجارت کاملاً آشنا باشید.
مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، استخدام نیروهای خوب برای شروع همکاری است. فراموش نکنید که در تمام مراحل راهاندازی استارتاپ، زمان کافی صرف نمایید و هیچوقت بیگدار به آب نزنید تا نتایج بهتری کسب نمایید.
علاوه بر تمام مواردی که در بالا ذکر شد، تبلیغات و مارکتینگ بهعنوان مهمترین عواملی هستند که موجب سودآوری در استارتاپ شما خواهند شد.
در واقع حتی اگر نابترین ایدهها را هم داشته باشید، بدون سرمایهگذاری روی بازاریابی و تبلیغات نمیتوانید به موفقیت برسید. اگر کوچکترین هزینهی تبلیغاتی برای کسب و کارتان صرف نکنید و راهی هم برای نشان دادن خدمات و محصولات خودتان نداشته باشید، سالها طول خواهد کشید تا استارتاپ شما شناخته شود که این اصلاً به نفع بیزینس شما نخواهد بود.
خوشبختانه در حال حاضر استفاده از کانالها و شبکههای اجتماعی متنوع همچون تلگرام، توییتر، اینستاگرام و… این قدرت را به شما میدهند تا بهراحتی و با صرف کمترین هزینه در چنین بسترهایی کار تبلیغاتتان را انجام دهید.
قدرت اینستاگرام جهت سودآوری در استارتاپ خود را دستکم نگیرید!
تقریباً چند سالی میشود که اینستاگرام بهعنوان یکی از پرنفوذترین شبکههای اجتماعی در بین کاربران اینترنتی بهشمار میآید و محبوب همه شده است. انصافاً هر چقدر که از قدرت این رسانهی اجتماعی فوقالعاده برای تبلیغات و بازاریابی بگوییم کم است.
تمام صاحبان و مدیران کسب و کارهای نوپا میتوانند از این پلتفرم برای سودآوری در استارتاپ خود استفاده نمایند و در نهایت نتایج عالی کار را به چشم ببینند. به نقل از وبسایت معتبر Entrepreneur ، اینستاگرام بهعنوان ابزار بازاریابی ایدهآل برای متخصصان بازاریابی و مارکتینگ بهشمار میآید.
به دلیل نرخ تعامل بالا و قابلیت جذب فالوورهای بسیار زیاد توسط اینستاگرام این امکان به کسبوکارها داده شده است تا به سطح جدیدی از موفقیت دست یابند. در صورتی که قادر باشید نرخ تعامل بالایی در اینستاگرام ایجاد کنید، خیلی راحت میتوانید ترافیک بیشتری نیز کسب نمایید. با اینکار افراد بیشتری از محصولات و خدمات شما دیدن خواهند کرد.
متاسفانه برخی از افراد ناشی برای آنکه هر چه سریعتر بتوانند به نرخ تعامل بالا در پیج تجاری اینستاگرام خود دست یابند، به دنبال فالوورهای فیک میروند. تب خرید و فروش فالوور فیک در اینستاگرام که این روزها خیلی هم داغ شده است. خیلیها وسوسه میشوند تا با خرید فالوورهای فیک به شبکه با اعتبار بالا دست یابند. اما این طرز فکر کاملاً اشتباه است و اصلاً چنین چیزی امکانپذیر نیست.
در واقع، خرید فالوور فیک نه تنها به نفع شما نخواهد بود، بلکه به کسب و کار و برندتان نیز لطمه وارد خواهد کرد. از آن جهت که این فالوورهای فیک واقعی و فعال نیستند، روی میزان نرخ تعامل پستهای شما تاثیر منفی میگذارند که این امر موجب دیده نشدن پستهای شما در صفحهی اکسپلور میشود. با گذشت زمان رباتها و الگوریتمهای اینستاگرام هوشمندتر از قبل شدهاند. به همین جهت گاهی فالوور فیک مساوی با حذف اکانت اینستاگرام خواهد بود.
- آیا راجع به تبلیغات ریچ اینستاگرام چیزی شنیدهاید؟
- میدانید کی و کجا باید از این روش تبلیغاتی استفاده نمایید؟
- میدانید چه باید کرد تا تبلیغات شما بیشترین اثربخشی را بر روی مخاطب داشته باشند؟
اینستاگرام همانقدر که میتواند منجر به رشد و سودآوری در استارتاپ شما شود، به همان اندازه هم میتواند، تخریب برند شما را به همراه داشته باشد. در هر صورت انتخاب با خود شماست. میتوانید برای این کار از افراد بی تجربه در این زمینه کمک بگیرید و به نتیجهی دلخواهتان نرسید و یا اینکه کار را به افراد کاردان و متخصص بسپارید و به سوددهی و درآمد بالا دست یابید.
منبع: خبرآنلاین
One comment
Pingback: کسب و کارهای نوپا در دام کمپینهای تبلیغات مجازی پوشالی - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی