حکمرانی و فناوری

سامانه ارزیابی دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری اعلام کرد: سامانه جامع ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت، با هدف مکانیزه کردن تمامی فرآیندهای مربوط به خدمات در این دفاتر، بررسی عملکرد و نظارت مطلوب‌تر بر آنان به صورت برخط راه‌اندازی شده است.

شهرام حی‌شاد، با اشاره به اینکه سامانه جامع ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت براساس مصوبه ۲۸۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ایجاد شده، گفت: در این سامانه فرآیندهای ثبت خوداظهاری، محاسبه امتیازها، رتبه‌بندی دفاتر و نمایش آن پیش‌بینی شده است.

وی فضای دفتر، تعداد پرسنل، مکان استقرار دفتر، میزان رضایتمندی مردم از خدمات براساس نتایج نظرسنجی، سابقه فعالیت دارنده پروانه و غیره را از شاخصهای ارزیابی دفاتر پیشخوان خدمات عنوان کرد و گفت: همچنین دریافت وجوه مازاد بر هزینه خدمات ابلاغی از سوی رگولاتوری، جعل یا مخدوش کردن پرونده و مدارک تامین‌کنندگان خدمات، تغییر مکان و نشانی دفتر بدون موافقت اداره‌کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مناطق، عدم وجود امکانات لازم برای ارایه خدمات به جانبازان، معلولان و سالمندان و غیره از شاخص‌های دارای امتیاز منفی است.

تمام مراحل ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر در این سامانه برخط است

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری با اشاره به اینکه تمام مراحل ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر در این سامانه برخط است، گفت: با راه‌اندازی سامانه ارزیابی، رتبه‌بندی دفاتر به صورت الکترونیکی انجام شده و دیگر نیازی به خوداظهاری مکتوب نیست. همچنین از این پس، خدمات دستگاهها براساس رتبه‌ای که دفاتر در این سامانه کسب می‌کنند، به آنها واگذار می‌شود، به همین دلیل، ثبت‌نام و خوداظهاری در این سامانه برای تمام دفاتر پیشخوان الزامی است.

وی افزود: نحوه تعامل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی، از زمان ثبت خوداظهاری برای تعیین رتبه دفتر تا تاییدیه نهایی و اختصاص خدمات براساس رتبه نهایی در این سامانه پیش‌بینی شده است.

حی‌شاد با تاکید بر ضرورت خوداظهاری در این سامانه، بیان کرد: ارزیابی تمام دفاتر از تاریخ ۱۵ اردیبهشت سال جاری آغاز شده و دفاتر پیشخوان ظرف مدت یک ماه می‌توانند به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آدرس www.cra.ir منوی ﺧﺪﻣﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿک و یا سامانه ارزﯾﺎﺑﯽ و رﺗﺒﻪﺑﻨﺪی دﻓﺎﺗﺮ ﭘﯿﺸﺨﻮان ﺧﺪﻣﺎت دوﻟﺖ، به آدرس www.prsb.cra.ir مراجعه کرده و اطلاعات خود را وارد کنند.

ایسنا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا