حکمرانی و فناوری

دولت برای مشارکت پارک‌های علم و فناوری در تولید ثروت ملی بسترسازی می‌کند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس سیاست‌های دولت، زمینه مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری در تولید ثروت ملی در کشور فراهم شده و انتظار از نخبگان فعال در این حوزه این است که با تلاش بیشتر از فضای ایجاد شده برای توسعه و تولید ثروت بهره‌برداری بیشتری کنند.

محمد صدیق دامغانی‌زاده در جریان بازدید از پارک علم و فناوری یزد افزود: در سال‌های اخیر اقدام‌های گسترده‌ای از سوی دولت برای افزایش سهم تولید دانش صورت گرفته و نخبگان، فعالان حوزه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان از فرصت مناسبی برای ارتقای فعالیت‌ها و تحول در تولید و ثروت ملی برخوردار شده‌اند.

وی تصریح کرد: استان یزد از ظرفیت مناسبی برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان برخوردار است و این استان می‌تواند در برخی از زمینه‌ها به عنوان الگو در کشور عمل کند. 

رییس پارک علم و فناوی یزد نیز گزارشی از فعالیت شرکت‌های این پارک در استان ارائه و از آمادگی این مجموعه برای اجرای طرح‌های مناسب به خصوص اقتصاد دیجیتال خبرداد.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه از پارک علم و فناوری یزد در محل کارخانه اقبال و همچنین از تعدادی شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال در استان دیدن کرد.

بازدید از کارخانه نوآوری (مکان تعیین شده برای پارک اقتصاد دیجیتال یا شبکه استانی توسعه دیجیتال ) از دیگر برنامه‌های مشاورز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک روزه به یزد بود.

هم اکنون ۹۰ شرکت دانش‌بنیان در استان یزد فعالیت دارد که از این لحاظ در میان ۳۱ استان کشور در جایگاه چهارم قرار دارد.

همچنین یزد در شاخص فناوری در رتبه سوم و در زمینه تعداد محصولات دیجیتال، بعد از تهران در رتبه دوم کشور قرار دارد.

ایرنا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا