دسته‌بندی نشده

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و اینفلوئنسر ها چه کسانی هستند؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

اینفلوئنسر ها افرادی هستند که با استفاده از مهارت ها یا ویژگی های متمایزی که برای خود ایجاد کرده اند توانایی تاثیر گذاری بر آگاهی و تصمیم گیری خرید مخاطبان خود را دارند.از این  رو  می توان گفت اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از کارآمد ترین روش های تبلیغاتی فعلی در حوزه دیجیتال مارکتینگ است.

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی از طریق اینفلوئنسر ها در واقع معرفی و ارائه محصول یا خدماتی به بازار هدف از طریق افرادی است که در آن حوزه دارای شهرت هستند و تاثیر گذاری مناسبی دارند. بنابر این لازمه ی اجرای موفق یک کمپین تبلیغاتی و معرفی محصول یا خدمت، مرتبط بودن آن با اینفلوئنسر انتخاب شده است.

در واقع اینفلوئنسر ها افرادی هستند که توانایی تاثیر گذاری بر رفتار خرید و مصرف مخطابین خود تاثیر می گذارند.

برای مثال همکاری با یک قهرمان ورزشی در تبلیغ محصولات آرایشی بهداشتی نتایج و بازخورد مناسبی به همراه نخواهد داشت.

گسترش شبکه های اجتماعی به خصوص رسانه هایی مانند اینستاگرام در ایران که امکان اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو را برای کاربران فراهم می آورند توانسته  است فرصت مناسبی را برای به کارگیری اینفلوئنسر مارکتینگ فراهم آورد.

امروزه نمیتوان از تاثیر اینفلوئنسر مارکتینگ در موفقیت کسب و کارها چشم پوشی کرد، البته به شرطی که به صورت هدفمند و با استفاده از افرادی مناسب انجام شود. در برخی موارد صاحبان کسب و کار بدون توجه به نیاز ماهیت کسب و کارشان تنها بر اساس شهرت برخی از اینفلوئنسر ها، کمپین های اینستاگرامی خود را برگزار می کنند و نتیجه مورد نظرشان را نیز کسب نمی کنند.

دسته بندی اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر ها را به صورت های مختلفی می توان دسته بندی کرد اما مطرح ترین انواع اینفلوئنسر ها شامل موارد زیر است:

واینرها:

واینر ها افرادی هستند که به تولید محتوای سرگرم کننده و طنز در صفحه خود می پردازند. اما نکته ای که در مورد این دسته از افراد مطرح است این که این افراد تخصص خاصی ندارند و محتوای پیج این افراد عمومی است و کمتر به صورت هدفمند با مخاطبین خود ارتباط برقرار می کنند.

بلاگرها:

این افراد عمدتا در زمینه هایی محدود دارای تخصص هستند و اقدام به تولید محتوای آموزشی یا بیان تجربه شخصی خود برای مخاطبین می کنند. برای مثال می توان به بلاگر هایی در حوزه های غذایی، گردشگری، خودرو، مد و زیبایی اشاره کرد.

سلبریتی‌ها:

این افراد شهرت خود را به خاطر فعالیت های هنری، ورزشی و یا سیاسی در میان عموم مردم به دست آورده اند و حوزه فعالیت اصلی آن ها خارج از فضای مجازی است. از این افراد می توان در معرفی کالاهایی که جنبه عمومی دارند استفاده کرد اما باید دقت کنید هزینه تبلیغات در صفحات این افراد هزینه زیادی دارد.

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا