دسته‌بندی نشده

امنیت کامل سامانه‌های معاملاتی کارگزاران بورس

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

مدیر فناوری اطلاعات بازار بورس گفت: اختلالی که در سامانه معاملات برخط یکی از کارگزاران رخ داد ناشی از اشکال سخت افزاری یکی از سیستم های رایانه ای آنها بوده که طبیعی است و پیش بینی می شود از فردا کاربران این کارگزاری مشکلشان برطرف شود.

اقتصاد الکترونیکی به نقل از شبکه خبر؛ مدیر فناوری اطلاعات بازار بورس احتمال اختلال در سامانه‌های رایانه‌ای را با توجه به افزایش تصاعدی معاملات بر خط تا حدودی طبیعی دانست و گفت: افزایش مراجعات به بازار سرمایه و تقاضای فعالیت در بورس به نسبت سال گذشته روزانه در بعضی موارد بیش از ۲۰۰ هزار نفر تقاضای جدید بود که افزایش بیش از ۲ برابری را نشان می‌دهد و میزان تقاضا برای مراجعه به سامانه معاملات برخط به صورت تصاعدی بوده است.

سحرخیز گفت: سال‌های گذشته اختلالات و قطعی‌ها کمتر بودند، زیرا میزان تقاضای معاملات برخط کمتر بود. سال ۸۸ سامانه ها راه اندازی شدند و قریب به ۱۵ درصد معاملات از طریق سامانه‌های آنلاین بود، اما امروز ۹۵ تا ۹۹ درصد معاملات و تعداد سفارشات دریافتی از سامانه‌های معاملات برخط شرکت‌های کارگزاری انجام می‌شود.

مدیر فناوری اطلاعات بازار بورس گفت: کسانی که قصد فعالیت در بازار سرمایه دارند هیچ محدودیتی برای انتخاب شرکت کارگزاری ندارند ما در بازار سرمایه ۱۰۸ شرکت کارگزاری داریم که خدمات خرید و فروش سهام را همه ارائه می‌کنند و تفاوتی بین آن‌ها نیست افرادی که در سامانه سجام احراز هویت شوند می‌توانند به هر کارگزاری که بخواهند مراجعه کنند.

او در خصوص صدور کد معاملاتی هم گفت: صدور کد معاملاتی از طریق سامانه سجام صورت می‌گیرد و در حال رایزنی برای رفع موانع قانونی احراز هویت غیر حضوری هستیم که با این اتفاق همه فرایند ثبت نام و احراز هویت و صدور کد معاملاتی و حتی انعقاد قرار داد با شرکت‌های کارگزاری و ورود به فضای بر خط خرید و فروش سهام به صورت غیرحضوری و آنلاین انجام خواهد شد.

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا