حکمرانی و فناوری

اقداماتی برای کاهش تبعات اقتصادی پساکرونا/استقرار دولت الکترونیک گامی در جهت جهش تولید

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از همکاری با چند بانک و شهرداری تهران با هدف کاهش تبعات اقتصادی پساکرونا خبر داد و گفت: این کار با موافقت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی به نقل از ایسنا دکتر عباس زارعی ‌ درباره برنامه این پارک برای کاهش تبعات اجتماعی و اقتصادی ناشی از کرونا با هدف جهش تولید، اظهار کرد: افزایش راندمان و کاهش میزان اتلافات برای جهش تولید ضروری است.

وی با تأکید بر این‌که برای افزایش نرخ تولید با دو محور افزایش راندمان و کاهش اتلافات نیازمند اقتصاد چرخه‌ای هستیم، افزود: اقتصاد چرخه‌ای بر ۴ محور بازیافت، کاهش مصرف منابع، استفاده مجدد صنایع و ساخت محصولات از ضایعات متمرکز است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در دوره تحول دیجیتال استقرار دولت الکترونیک را عاملی برای افزایش راندمان در جهت جهش تولید برشمرد و افزود: در این راستا توجه به ۳ محور اساسی مهارت‌آموزی، استفاده از همکارانی در صنایع که دانش و مهارت بالایی دارند و کاهش نقل و انتقالات در سیستم‌ها ضروری است.

دکتر زارعی در توضیح کاهش نقل و انتقالات و تأثیر آن در افزایش راندمان، گفت: هر چه تولید متمرکز شود، فواصل کمتر حرکت به سمت مجازی شدن بیشتر و متعاقب آن راندمان افزایش می‌یابد.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از فرآیندهای حاکم بر تحولات دیجیتال برای جهش تولید و جلوگیری از تبعات اقتصادی کرونا، افزود: از جمله این فرآیندها می‌توان به اتوماسیون و استفاده از ربات‌ها اشاره کرد که از مزایای تحول دیجیتال محسوب می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در این‌باره اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا